In data de 08 octombrie, Invest Club l-a avut invitat pe domnul Erik Barna, CEO al LIH (LIFE IS HARD S.A.) companie care urmeaza sa se listeze pe piata AeRO. Dansul ne-a vorbit in exclusivitate despre planurile companiei, ne-a dat detalii cu privire la listare si poate cel mai important ne-a oferit sansa sa il cunoastem si sa ii intelegem viziunea. Alaturi de dansul a fost Virgil Zahan, CEO al Goldring SA, o companie pe care o vedem tot mai des in topurile de tranzactionare de la BVB si care este intermediarul listarii. In compania lor a fost si Mircea Munteanu, specialist in comunicare si cel care se ocupa de partea de Relatii Publice.
In urma cu ceva timp, in cadrul clubului, am hotarat sa cautam companii de noua generatie in care sa investim. Spuneam atunci ca nu mai vrem sa investim in rapoarte financiare, ci vrem sa investim in managementul unei companii, in viziunea si capacitatiile acestuia. Prin urmare am cautat sa aflam daca “Life is Hard” este o astfel de companie.
INVEST CLUB: Cand estimati ca va debuta compania pe bursa?
Erik Barna: In data de 06.10.15 s-a finalizat la ORC modificarea formei de organizare din SRL in SA;Memorandumul este finalizat si urmeaza sa fie transmis in aceasta saptamana catre BVB in paralel cu inregistrarea actiunilor la ASF si semnarea contractului de registru cu Depozitarul Central. Estimam ca la finalul acestei luni vom debuta pe piata Aero.
Cine sunt actionarii companiei? Ce detineri au?
Actionari majoritari sunt Erik Barna (fondator-ul companiei) si Catalin Chis. Pe langa noi am decis sa aducem si cativa angajati din dorinta de a rasplatii implicarea si loialitatea lor. Ne-au fost alaturi si la bine si la greu, au demonstrat devotamentul, profesionalismul dar mai ales implicarea lor in viata companiei si am considerat ca este normal sa le cedam 2% din companie.
Ce pachet de actiuni veti scoate pe bursa in cazul listarii? Cine va vinde?
Pe piata AeRO – piata alternativa pentru actiuni a Bursei de Valori București vor fi introduse la tranzactionare un numar de 70.000 de actiuni comune, cu o valoare nominala de 1 leu, reprezentând 10% din capitalul social al Life Is Hard, vanzare ce se va realiza proportional cu detinerile actuale, de catre Erik Barna si Catalin Chis. Vanzarea acestui pachet se va realiza in prima luna de la listare in functie de conditiile de piata.
La cat evaluati compania?
Virgil Zahan: Evaluarea companiei s-a realizat pe baza unor comparatii cu societati din domeniul IT listate pe piata de capital din Polonia si binenteles plecand de la performantele financiare inregistrate de societate pana in acest moment. Evaluarea corecta o vor da investitorii dar conform acestor comparatii, evaluarea este de 1,55 mil euro.
Veti distribui dividende dupa listare sau strategia companiei se bazeaza pe reinvestirea profitului?
Erik Barna: Politica de dividend va tine cont de nevoile de finantare a companiei, de implicarea acestora in noi poriecte sau posibilie achizitii. Vom urmari un echilibru intre politica de investitii si cea de dividend tinand cont si de asteptarile investitorilor.
De ce ati ales sa va listati la bursa cand o gramada de companii evita sa faca asta?
Decizia a venit natural. In 2014 am nominalizati in 2 topuri Deloitte, care clasa companiile de IT prin prisma cresterii ciferi de afaceri. In urma nominalizarii am fost abordati de diferite fonduri de investitii cu propunerea unui exit sau a unui parteneriat strategic, insa am considerat, in ambele cazuri ca am fi foarte restrictionati in libertatea de exprimare a companiei. Ma refer la inovare, la noi produse. Al doilea motiv a fost acela ca brokerii cu care colaboram prin intermediul plaformei “24broker” doreau sa faca parte din companie. La un moment dat chiar se zvonea in piata ca am fi fost preluati de unul sau altul. Se ridicau, si pe buna dreptate, de catre ceilalti parteneri ai nostri, semne de intrebare cu privire la impartialitatea noastra. Am cautat astfel o varianta care sa ne permita sa fim cat se poate de transparenti si sa dam sansa oricui sa investeasca in companie daca isi doreste acest lucru.
Care credeti ca este cel mai mare beneficiu al listarii pe bursa?
In prima faza ne intereseaza notorietatea si vizibilitatea iar apoi capitalizarea pe care o poate genera bursa.
Nu ar fi aceasta abordare un prim pas in cautarea unui investitor strategic?
Erik Barna: Ar putea fi, insa pe noi ne intereseaza un numar cat mai mare de investitori, de accea vom vinde in trepte, tocmai pentru a nu permite unuia sau altuia sa puna mana pe un pachet semnificativ de actiuni.
Virgil Zahan: Nu este exclusa pe viitor o crestere a free-float-ului (numarul actiunilor in circulatie), insa pe moment consideram un pachet de 10% suficient. Ne intereseaza foarte mult partea de lichiditate .
Ce veti face cu sumele rezultate din vanzare?
Erik Barna: Vom vinde din pachetele actionarilor majoritari, iar aceste sume se vor indrepta catre noi. In momentul de fata compania nu duce lipsa de lichiditate.
Veti distribui dividende dupa listare sau strategia companiei se bazeaza pe reinvestirea profitului?
Politica de dividend va tine cont de nevoile de finantare a companiei, de implicarea acestora in noi poriecte sau posibilie achizitii. Vom urmari un echilibru intre politica de investitii si cea de dividend tinand cont si de asteptarile investitorilor.
Spune-mi Virgil, de ce ar trebui sa cumpar Life is Hard si nu Romgaz, Electrica, Banca Transilvania?
Virgil Zahan: Cati dintre directorii acestor companii au stat la masa cu voi?
Inchei cu replica lui Virgil Zahan, pentru ca pare sa surprinda cel mai bine intrebarea de la inceput. Este Life is Hard o companie de noua generatie? Din punctul meu de vedere DA. Erik Barna a raspuns fara ezitari invitatiei noastre si a dat dovada de modestie, de curaj si de implicare. Iar daca e cineva care a inteles cum trebuie facuta o listare, acela e Virgil. Scopul unui CEO in astfel de momente e sa faca “campanie” sa creeze incredere, sa se arunce in fata unui grup de oameni si sa le raspunda intrebarilor, nu sa traga clopotele la BVB si sa zambeasca pentru poze intr-o sala goala.