Lăptăria cu Caimac se uită cum să-şi mărească exporturile, inclusiv spre China.

publicat in 25/07/2024 17:52

Companii discutate: MILK

1 aprecieri nete


Adrian Cocan, cofondator al bran­du­lui Lăptăria cu Caimac, unul dintre cele mai dinamice branduri româneşti de lactate, spu­ne că anul tre­cut compania a realizat sub 1% din cifra de afaceri la export, în special pe piaţa din Uniunea Europeană, însă se uită la creşterea livrărilor peste hotare mai ales în contextul în care piaţa chinezească s-a deschis producăto­rilor români de lactate.

„China este o piaţă foarte interesantă prin dimensiune. Dimensiunea mare înseam­nă şi că segmentul premium este suficient de mare pentru a atrage multe mărci europene.

Pentru noi este un exerciţiu de explorare, încercăm să aflăm dacă este posibil un lanţ logistic pentru brânzeturi fine maturate“, a explicat A­dri­an Cocan, care adaugă că spre China sunt două varian­te de transport, ae­rian şi maritim. „Pentru a expedia brânzeturi maturate într-un container cu frig, maritim, brânze­tu­rile trebuie să aibă minimum un an de matu­rare pentru că o dată ajunsă la destinaţie brân­za să aibă suficient termen de valabili­ta­te pentru magazine. Avem un astfel de produs, o branză maturată foarte apre­ciată însă vândută în România doar sezo­nier“, a punctat antreprenorul.

Adrian Cocan spune că analizează dacă este posibil să exporte pe cale aeriană, mai ales că România nu are tradiţie în logistica aeriană. „Am avut dificultăţi în a trimite un palet cu marfă cu avionul în Orientul Mijlo­ciu. Explorăm posibilităţile şi costurile. Pro­ba­bil că pe viitor va fi posibil şi profitabil, Grecia exportă cu succes produse lactate în Asia“.

MILK (AGROSERV MARIUTA S.A.), compania care pro­du­ce brandul Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de aproape 80 de milioane de lei în 2023, mai mare cu 10% faţă de anul 2022. „Anul trecut am realizat sub 1% din cifra de afaceri din export, pieţele UE fiind destinaţia predilectă. Vizăm vestul Europei şi Orientul Mijlociu (pentru extinderea li­vrărilor - n. red.) dar nu excludem alte pieţe), a menţionat el.

Prezenţa Lăptaria cu Caimac pe pieţele externe este similară cu cea a altor branduri româneşti din sector.

Cu excepţia multinaţionale şi a câtorva afaceri româneşti care mizează pe comunităţile de români din alte ţări europene, majoritatea producătorilor locali nu sunt prezenţI la export. De altfel, o analiză recentă a ZF arată că mai puţin de 200 de fabrici de lactate au autorizaţie pentru schimb intracomunitar, conform ultimelor date ale Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), adică sub jumătate din numărul total de firme înregistrate la Registrul Comerţului în domeniul fabricarea produselor lactate şi brânzeturilor. Iar acest lucru se vede în nivelul exporturilor care a fost anul trecut de doar 217 mil. euro, conform datelor de la INS.

Lăptăria cu Caimac are în portofoliu lapte, iaurt, unt, smântână, caşcaval, brânzeturi maturate etc. Lăptaria cu Caimac activează pe segmentul premium.

La final de 2023, brandul Lăptăria cu Caimac era prezent în peste 1.250 de magazine ale marilor reţele şi 250 de magazine din categoria magazinelor independente, conform ultimul raport anual al companiei de pe Bursa de Valori Bucureşt. Pentru 2024, Agroserv Măriuţa, care are un sistem integrat de producţie format dintr-o fermă vegetală, fermă de creştere a vacilor şi o fabrică de procesare a lactatelor, estimează o cifră de afaceri de 89,5 milioane de lei, arată acelaşi raport.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2024



Investitor (staff) din Cluj Napca , Cluj

"presedinte / director general invest club"

(45 urmăritori)


Ți-a plăcut? Fii social:
Facebook Twitter LinkedIn Whatsapp Email

970x90 - Banner STIRI

Postează un răspuns
141 vizualizări

- din 0

Nu poți posta sau să răspunzi: Trebuie să fii logat înainte de a posta.

XTB - Dreapta SUS

Termenul zilei
Ce este riscul de tara ?

Riscul de tara reprezinta probabilitatea pierderilor din activitati internationale, ca urmare a unor evenimente economice, sociale si politice specifice fiecarei tari în parte. Acesta este perceput ca fiind un pericol la adresa economiei tarii respective, influentand platile acesteia. Riscul de tara se imparte in risc suveran si risc monetar. Prima categorie face referire la actiunile statului care impiedica onorarea obligatiilor externe, in timp ce riscul monetar este cauzat de schimbarea cursului monedei de contract sau de credit.

Situatiile ce pot conduce la materializarea riscului de tara pot fi reprezentate de evenimente precum cele care afecteaza profitabilitatea sau recuperarea investitiilor. In aceasta categorie pot fi incluse nationalizarile, despagubirile sau restrictiile privind repatrierea profiturilor. Alte situatii ce pot genera riscul de tara sunt reprezentate de: cresterea impozitelor, coruptia, un cadru legislativ restrictiv pentru straini, etc.

O serie de alti factori influenteza si ei riscul de tara. De la factori demografici si ecucationali, la dinamica sectorului privat, politica de investii, sistemul financiar-bancar si pana la datoria externa, toti acestia afecteaza situatia economica a tarii si pot sta la baza riscului de tara.

Vezi toți termenii



XTB - Dreapta JOS
Cursul BNR pentru data 09/12/2024
Moneda Curs
1 EUR 4.9717 RON -0.11 %
1 USD 4.698 RON -0.11 %
1 GBP 6.0023 RON 0.00 %
1 CHF 5.3465 RON -0.17 %
1 CAD 3.3238 RON -0.77 %
1 AUD 3.0293 RON +0.34 %
1 NOK 0.4229 RON -0.42 %


Statistici site
Total membri 1490
Activi azi 2
Membri online 0