Agroland, urmatorul lant celebru de magazine din Romania?

publicat in 19/11/2021 23:50

Companii discutate: AG

2 aprecieri nete


AG (AGROLAND BUSINESS SYSTEM S.A.) este una dintre noile companii antreprenoriale venite pe AeRO anul acesta, iar, la fel ca orice alta societate listata in aceasta perioada de euforie pe burse, Agroland a venit cu foarte multe promisiuni interesante pe viitor, dar si cu o evaluare pe masura. Personal, nu urmaresc aceasta companie inca, dar am vazut destul de multe discutii despre ea in ultimul timp, in ziare si pe cateva grupuri de Facebook, asa ca am considerat ca este cazul sa las si eu o parere aici. Probabil aceste discutii au fost "alimentate" de informatiile noi pe care CEO-ul, Horia Cardos, le-a prezentat atat in raportul trimestrial de pe 15 noiembrie, cat si la Ziua Investitorilor ce a avut loc azi.

Primul lucru care mi-a sarit in ochi la citirea raportului a fost cresterea numarului de magazine de tip MEGA, de la 3 la 13. Intr-adevar, fiecare magazin fizic deschis este un plus-valoare pentru orice afacere, dar in acelasi timp implica si un risc din cauza cheltuielior initiale majore (angajati, stocuri, amenajare). Acest lucru se poate observa si in indicatorii din bilantul contabil al firmei: rata datoriei se afla la 70.7%, iar indicatorul debt-to-equity la valoarea de 241, ceea ce o face pe Agroland una din cele mai indatorate companii de pe AeRO. Din punctul meu de vedere, gradul mare de indatorare reprezinta un aspect negativ in contextul economic actual avand in vedere faptul ca rata dobanzii cheie se afla in crestere, iar orice greseala facuta de companie ii poate costa incapacitatea platii unui credit.

Din fericire, indicatorul lichiditatii curente a crescut de la 1.17 in primul semestru, la 1.65, deci conducerea companiei este constienta de riscurile indatorarii si isi consolideaza activele curente, pentru a avea o protectie in cazul unor evenimente negative pe termen scurt. Cifrele publicate in contul de profit si pierdere au starnit cele mai mari nedumeriri cu privire la profilul companiei si la evolutia acesteia in viitor. Este Agroland o companie de tip "growth" care se va bucura de o crestere accelerata in urmatorii ani sau se ve stablizia si va adopta un ritm al dezvoltarii mai moderat? Ei bine, rezultatele publicate arata un profit in scadere cu 22% si o crestere a cifrei de afaceri cu doar 10%, probabil sub asteptarile investitorilor.

Pana si actionarul majoritar, Horia Cardos, a mentionat astazi faptul ca anul viitor societatea are in plan sa deschida 10-14 magazine si asta va diminua cresterea companiei pana la aproximativ 20%. Parerea mea este ca managementul este unul competent, cu experienta, care stie sa se ocupe de dezvoltarea companiei, insa trebuie luat in calcul intotdeauna si riscul la care investitorul se expune atunci cand isi pune banii si increderea in mainile unei firme indatorate. Nu vreau sa insinuez ca aceste datorii reprezinta un lucru rau, am vazut aria de acoperire a magazinelor Agroland in toata Romania si cred ca, daca banii imprumutati sunt folositi inteligent, aceasta firma ar putea deveni un lider detasat al industriei de gardening sau pet-care din tara noastra.

Dupa aplicarea unei formule simplificate, am ajuns la rezultatul ca actiunile AG au un coeficient beta de 2.1, ceea ce le face de 2 ori mai volatile decat piata in ansamblu. Inca de la listare pretul actiunii s-a aflat intr-un trend descendent, compania pierzand 25.78% din valoare in ultimele 6 luni, cel mai probabil din cauza evaluarii ridicate sau a raportarilor financiare care au fost sub asteptari. In concluzie, sunt pozitiv cu privire la compania Agroland si cred ca reprezinta una dintre cele mai atractive companii de crestere de la Bursa de Valori Bucuresti, crestere care poate fi concretizata doar daca banii de care dispune societatea sunt investiti inteligent, in favoarea dezvoltarii si cresterii veniturilor. 



Investitor din Slobozia , Ialomita

""

(3 urmăritori)


Ți-a plăcut? Fii social:
Facebook Twitter LinkedIn Whatsapp Email

Placeholder

Postează un răspuns
526 vizualizări

- din 0

Nu poți posta sau să răspunzi: Trebuie să fii logat înainte de a posta.

InvestClub side page banner 3

Termenul zilei
Vanzarea in lipsa

Vanzarea in lipsa – Vanzarea unor valori mobiliare care nu sunt proprietatea vanzatorului la data vanzarii. Vanzarea speciala la ordin O metoda de vanzare specifica pietei de capital care se realizeaza prin intermediul B.V.B., constand intr-o oferta ferma, formulata de orice persoana fizica sau juridica, inclusiv de catre institutiile publice implicate in procesul de privatizare si denumita Ofertant, de vanzare a valorilor mobiliare pe care le detine, prin sistemul tehnic al B.V.B.

Vezi toți termenii



Holisun
Cursul BNR pentru data 26/04/2024
Moneda Curs
1 EUR 4.9765 RON +0.00 %
1 USD 4.6373 RON -0.03 %
1 GBP 5.8018 RON -0.08 %
1 CHF 5.0832 RON -0.02 %
1 CAD 3.3966 RON +0.14 %
1 AUD 3.032 RON +0.12 %
1 NOK 0.422 RON -0.33 %


Statistici site
Total membri 1459
Activi azi 1
Membri online 0