Wix.com – o companie tipică GARP (Growth At a Reasonable Price) – creştere anuală de ~28% la un preţ rezonabil

publicat in 09/01/2021 19:39

Companii discutate:

2 aprecieri nete


Scurtă prezentare a business-ului

$Wix (Wix.Com) este o companie israeliană cu sediul la Tel Aviv, care se tranzacţionează pe Nasdaq. Compania a început ca un simplu generator automat de site-uri, dar s-a dezvoltat impresionant în ultimii 2-3 ani pe foarte multe orizontale bazate pe o platformă cloud.

Liniile de business ale companiei sunt:

  • Creative Subscriptions (cam 80% din venituri, în creştere anuală de 23%) – oferă utilizatorilor un model freemium, care conţine atât o componentă de bază gratuită, cât şi abonamente lunare, anuale şi multianuale pe 2 niveluri:
    • Web Site – compania pune la dispoziţie Wix Editor (un instrument vizual de tip drag-and-drop pentru dezoltarea de site-uri), Wix ADI (un instrument bazat pe inteligenţa artificială pentru dezvolatarea rapidă de site-uri pe o temă dorită), Corvid by Wix (care oferă posibilitatea creării unui site de la zero prin scrierea de cod)
    • E-Commerce – pentru generarea şi configurarea unui magazin online
  • Business Solutions (circa 20% din vănzări, o creştere anuală de 60%, care a fost insă influenţată şi de apariţia unor astfel de soluţii în ultimii 1-2 ani) – generează venituri din:
    • vânzarea de aplicaţii, fie dezvoltate de către Wix, fie de către terţe părţi, cum ar fi: Google G-Suite, Ascend by Wix (o aplicaţie de tip CRM – Customer Relationship Management)
    • servicii de plată prin Wix Payments (o platformă de plăţi online), Wix Answers (o platformă prin care clienţii îşi pot crea propriul Help Center, Live Chat, Ticketing System şi altele)

Are Wix un moat economic? Din cele de mai sus, tragem concluzia că segmentul Creative Subscriptions se înscrie în linia unui moat de tip switching costs (costuri de migrare), adică odată generat site-ul/aplicaţia, cu cât este mai complex (e-commerce, business etc.), cu atât mai puţin probabil ca user-ii să schimbe către altă platformă. Apoi, cu o varietate foarte mare de produse noi aduse, acestea pot oferi perspective de creştere prin cross-selling (vânzări încrucişate). Totuşi, cum Wix este un nume destul nou de piaţă (comparativ de exemplu cu WordPress), nu aş spune că Wix are deja un moat puternic, ci mai degrabă că este în faza construirii unui moat.

Situaţia financiară a companiei

Ritmul de creştere a vânzarilor: 28% pentru anul acesta (şi dacă ne uităm mai sus la liniile de business vedem că majoritatea sunt de tip Subscription = abonament) şi se previzionează ~29% anul viitor (medie 16 analişti) şi apoi ~26% în 2022 (medie 8 analişti)

Compania raportează şi metrici specifice, de exemplu o creştere de 20% a abonamentelor premium în Septembrie 2020 faţă de 2019.

Profitabilitate:

  • Wix este deja ce câţiva ani în categoria companiilor cu Free Cash Flow pozitiv, marja de Free Cash Flow fiind de ~16%, aproximativ în linie cu ultimii ani
  • Marja de R&D (Research & Development – Cercetare & Dezvoltare) – un indicator important la care mă uit pentru companii în această fază – a avut în ultimii ani valori impresionante de 32-33% (mai mari de exemplu decât la Shopify, cel mai mare nume pe segmentul de generatoare e-Commerce).
  • Marja de profit net este încă negativă – dacă ne uităm mai în detaliu în situaţiile financiare vedem că principalul motiv (Cash Flow pozitiv vs. profit negativ) este oferirea de compensaţii în acţiuni către management/angajaţi – un lucru absolut normal pentru astfel de companii. Totuşi, în opinia mea marja de R&D se va reduce anii viitori, cum deja compania a dezvoltat foarte multe produse în ultimii ani (nici nu am găsit informaţii concrete despre alte planuri de expansiune exceptând Wix Capital, prin care Wix investeşte în alte business-uri de profil), ceea ce va avea ca efect trecerea la următoarea etapă, în care şi profitul net va deveni pozitiv.

Regula lui 40% - o regulă foarte importantă, dezvoltată pentru companii SaaS (Software As a Service): Rata de creştere a vânzărilor + Marja de Free Cash Flow > 40%

Pentru Wix: 29% + 16% = 45%

Situaţia datoriilor:

  • Wix nu are un rating de credit de la o agenţie de rating şi, cum încă nu este pe profit, nici nu are sens calculul Debt/EBITDA. Dacă încercăm să folosim ca substitut pentru EBITDA Cash Flow-ul operaţional ajustat cu dobânzile şi taxele, obţinem o valoare măricică de ~4.65x, cam la limita pe care eu o am pentru o astfel de companie. Trebuie remarcat însă ca Wix are şi investiţii (aducătoare de dobândă) şi atunci această valoare se reduce undeva la jumătate
  • Rata de acoperire a dobănzilor nete din Cash-Flow-ul operational este solidă, cca. 17x
  • Net Cash (Cash + Echivalente – Total Datorii) = 174 mil.$, deci un alt punct pozitiv (chiar dacă mic)

Fair Value şi riscuri

Cum Wix nu are Fair Value asignat la analiştii de la Morningstar, o să încercăm să rulăm un model DCF (Discounted Cash Flow) to Firm, cu parametrii:

  • Estimări analişti finwiz pentru Unlevered Free Cash Flow (mil.$): 172 (2020), 240 (2021), 308 (2022), 295 (2023), 287 (2024) – deşi mi se pare un pic surprinzătoarea scăderea din 2023
  • Discount Rate = 9.5% - mediu
  • Exit după 5 ani prin Revenue Multiple (multiplu de vânzări) = 8.8x – conservativ, dar ţinând cont că ritmul de creştere a vânzărilor mai scade

Introducând variabilele în model => Fair Value = 240. Deci, un premium de aproape 10% astăzi la preţul de 263. Asignez totuşi o incertitudine mare spre foarte mare, cum nu avem o estimare aprofundată, nişte estimări după 2023 de mai mică încredere, o companie care are un moat doar în formare.

Uitându-ne la multipli, pentru astfel de companii, în faza de creştere dar încă fără profit contabil, cel mai important este EV/Sales (Enterprise Value raportat la venituri) Forward = 14.38. Mai departe, important este să facem raportul între EV/Sales Fwd şi rata estimate de creştere a vânzărilor = 14.38 / 29 = ~0.5. O comparaţie cu ultimii 5 ani nu prea este posibilă din lipsă de valori, iar o comparaţie cu sectorul (IT) sau industria (SaaS) nu este extrem de relevantă astăzi pentru că industria pe ansamblu este (un pic) supra-evaluată. Valoarea însă de 0.5 este aproximativ medie, deci consider iarăşi relativ la Fair Value preţul de astăzi de 263.

Riscuri:

  • Cel mai important risc este concurenţa pe fiecare segment cu jucători mult mai mari: WordPress în generare de site-uri (~64% cotă de piaţă faţă de ~2.3% Wix, Wix fiind în creştere pronunţată de la 1.1%, dar întrebarea este cât de mult poate să dureze această creştere); Shopify pe segmentul e-Commerce (23% în SUA faţă de 14% Wix); SalesForce pentru CRM
  • Fiind o companie SaaS cu multe produse noi, există riscuri de erori în aceste produse

Strategia

Pentru o companie care are o estimare de creştere a vânzărilor de 29% în 2021 (ritm descrescând uşor din 2022) şi într-o industrie atractivă, sunt interesat mai mult să cumpăr acţiuni la Fair Value decât pentru o companie care ar fi subevaluată dar ar creşte să zicem cu media PIB din SUA de ~2%.

Dat fiind însă incertitudinile mari specificate mai sus, o strategie posibilă ar fi de a cumpăra acum ½ din poziţia dorită (compania este şi într-un proces prelungit de răscumpărare de acţiuni, care este de obicei un plus), apoi:

  • Dacă preţul scade semnificativ (~20%) fără o schimbare în fundamente, cumpăr încă o parte. Dacă fundamentele se schimbă, de reevaluat
  • Dacă preţul nu scade, atunci aştept 2-3 luni (datele după următorul raport trimestrial, care va fi şi anual şi după care se reestimează şi Fair Value) şi:
    • Dacă preţul rămâne cam în acelaşi interval, cumpăr încă 1/3 (pentru iubitorii de analiză tehnică, se poate observa un support pe ultimele 6 luni în jurul valorii de 245, însă aici mai important mi se pare unul din principiile lui Philip Fisher de a nu “pune prea mare accent pe câţiva cenţi” – dolari aici)
    • Dacă preţul va creşte, atunci o să încerc să cumpăr încă 1/3 pe un recul (pentru iubitorii de analiză tehnică pe un minim în creştere).

– eToro – https://bit.ly/2TKvVa0
– Trading212 – https://bit.ly/3f4dJRp
– XTB – https://bit.ly/2YOgPlB
– Capital – https://bit.ly/3k2dJUs

Succese!

PS: Disclaimer: Deţin o poziţie Long $Wix, dar nu am nicio legătură de business cu compania. Aceasta nu este o recomandare de investiţii, fiecare este responsabil pentru deciziile pe care le ia pe baza analizei proprii!



Investitor din Bucharest , Bucuresti

"Am inceput sa investesc la BVB prin 2008 si incet incet am realizat ca trebuie sa existe niste "algoritmi" bazati pe diferite analize care sa imbunatateasca rezultatele in investitii...asa ca am urmat diferite workshop-uri, atat despre investitii, cat si despre Mind Set, atat in tara, cat si in strainatate, cele mai multe resurse fiind gasite insa pe Internet. Pe pietele internationale am inceput in 2015, un an pe platforme demo, apoi din 2016 pe un cont real. Investesc in special in actiuni, obligatiuni si actiuni preferentiale, ETF-uri si optiuni (in general stock options dar nu numai). Din toamna lui 2018 sunt investitor full-time (asta nu inseamna nici pe departe ca imi petrec 8-9 ore pe zi cu aceste activitati, ci ca ele imi satisfac deja nevoile financiare). FB: Alexandru Anton Cretu"

(4 urmăritori)


Ți-a plăcut? Fii social:
Facebook Twitter LinkedIn Whatsapp Email

Postează un răspuns
313 vizualizări

- din 0

Nu poți posta sau să răspunzi: Trebuie să fii logat înainte de a posta.

Investeste Virtual, Castiga Real

Termenul zilei
Rezervele de capital

Rezervele sunt surse constituite anual din profitul societatii conform reglementarilor in vigoare (rezerve legale), conform statutului (rezerve statutare) sau potrivit hotararilor AGA (alte rezerve). 

Scopul constituirii acestor rezerve este de a capitaliza o parte din profitul obtinut in vederea asigurarii stabilitatii financiare a companiei.

Vezi toți termenii



Holisun
Cursul BNR pentru data 22/01/2021
Moneda Curs
1 EUR 4.874 RON +0.00 %
1 USD 4.0034 RON -0.28 %
1 GBP 5.4696 RON -0.73 %
1 CHF 4.5255 RON +0.01 %
1 CAD 3.1524 RON -0.89 %
1 AUD 3.0904 RON -0.97 %
1 NOK 0.472 RON -0.88 %


Statistici site
Total membri 655
Activi azi 16
Membri online 2