Prezentare Alumil Rom Industry SA - Analiza scurta a situațiilor financiare - Fair value

publicat in 16/01/2022 17:59

Companii discutate: ALU

0 aprecieri nete


De peste 30 de ani proiectează produse de aluminiu de înaltă calitate. ALUMIL este unul dintre cele mai mari și de încredere branduri din domeniul ușilor și ferestrelor pentru locuințe și birouri. La ALUMIL, se construiește excelența în fiecare zi. Prin capabilitățile lor moderne de producție și prin controlul strict al calității, de-a lungul întregii linii de producție, asigură crearea unor produse de o calitate superioară și cu valoare adaugată. Cercetarea și dezvoltarea lor continuă le dă posibilitatea de a oferi soluții unice, cu caracteristici inovatoare, ce satisfac toate nevoile clienților lor . Cu mai bine de 30 de ani experiență în design-ul și producția sistemelor arhitecturale de aluminiu și peste 2,200 de angajați, sunt una din cele mai avansate companii la nivel global, detinând linii de producție de ultimă generație în cele peste 12 fabrici ale lor din Europa.

Face cu mare pasiune ceea ce face si vor să fie cei mai buni în fiecare privință. La momentul actual, ALUMIL deține 12 fabrici în 6 țări. Pentru a vă putea face o idee despre integrarea noastră verticală, este important să aveți în vedere faptul că ALUMIL beneficiază de:

  • 11 linii de extrudare a aluminiului cu o capacitate de 100.000 tone

  • 8 linii de vopsire în câmp electrostatic (7 orizontale, 1 verticală)

  • 3 linii de sublimare pentru imitația de lemn și culori cu efecte speciale

  • 3 fabrici de anodizare

  • 2 turnătorii pentru producția de bilete de aluminiu, cu o capacitate de 80.000 tone

  • 8 linii de asamblare a barierelor termice

  • 1 spațiu dedicat prefabricării ușilor de acces și de interior, prin unitatea de business INTERNO Doors

  • 1 fabrică de manufacturare a profilelor de aluminiu umplute cu spumă

  • 1 spațiu dedicat producției de ascensoare și sisteme automatizate METRON, o subsidiară autonomă specializată în automatizări

  • 3 fabrici pentru producția, procesarea și asamblarea accesoriilor

  • 1 fabrică pentru producția de paneluri compozite cu o capacitate de 950.000m2

  • 1 fabrică pentru manufacturarea de plăci de policarbonat

Lumea se schimbă în ritm accelerat și cerințe noi apar în fiecare zi. Clădirile moderne solicită sisteme de ferestre la standarde ridicate. Concentrându-se întotdeauna pe specificațiile și cerințele celor mai avansate piețe la nivel global, ALUMIL a dezvoltat un portofoliu de produse ce reunește produse inovatoare care răspund  perfect nevoilor construcțiilor moderne.
Nevoile consumatorilor noștri sunt foarte variate și asemenea este și portofoliul nostru de produse. Fiecare dintre produsele noastre a fost proiectat pornind de la următoarea idee: cum să oferim cea mai bună soluție posibilă și să maximizăm valoarea pe care o obțin clienții nostri.
1. Sisteme de ferestre și uși batante, 

2. Sisteme de ferestre și uși glisante
3. Sisteme de umbrire
4. Sisteme de uși armonice
5. Uși de acces
6. Uși rezistente la foc și trafic de intens
7. Sisteme pentru fațade și pereși cortină
8. Sisteme pentru compartimentări interioare
9. Sisteme pentru parasolare
10. Sisteme pentru placări de clădiri
11. Luminatoare și sere
12. Sisteme personalizate pentru ferestre
13. Plăci de policarbonat
14. Sisteme de balustrade
15. Pergole
16. Soluții pentru decking
17. Ascensoare
18. Sisteme Fotovoltaice  Integrate pentru Construcții (BIPV)
19. Sisteme suport panouri fotovoltaice
20. Panouri fonoabsorbante(bariere fonice)

Destul cu introducerea si să trecem la situatiile financiare la trim II 2021/2020:

Situatii financiare individuale – evolutie Activ/Pasiv Trim II 2021-2020

RON mil.

2021

2020

%21/20

Active imobilizate

35.9

37.7

-4.8%

Active circulante

34.3

31.6

8.5%

Activ total

70.2

69.3

1.3%

Datorii curente

10.0

6.8

48,5%

Capitaluri proprii

53.1

54.6

-2.8%

Pasiv total

70.2

69.3

1.3%

Activele circulante au crescut cu 8.5%, in principal datorita cresterii stocurilor si a creantelor, conform trendului crescator al cifrei de afaceri. Datoriile curente au crescut cu 48.5% fata de 2020 ca urmare a sezonalitatii afacerii si a avansurilor incasate de la clienti

Situatii financiare individuale – evolutie Profit si pierdere Sem I 2020

 

RON mil.

2021

2020

%21/20

Cifra de afaceri

40.0

29.8

34%

Cheltuieli din exploatare

-38.2

-30.0

27.3%

Rezultat din exploatare

2.4

0.9

96.6%

Rezultat financiar

0,02

-0,2

+

Profit net

1.96

0.57

343.6%

Cifra de afaceri in sem I 2021 in crestere cu 34% fata de aceeasi perioada a anului 2020, datorata cererii in crestere pe piata tamplariei de aluminiu. Rezultat financiar usor pozitiv, fata de un rezultat negativ de 0.2 m lei in 2020. Profit net  de 1.96 mil ron, in crestere cu 343.6% fata de aceeasi perioada a anului 2020.

Situatii la trim. III 2021:

Indicator  Valoare la 30.09.2021  Valoare la 31.12.2020   
Active imobilizate   35460279 37663549 0.94
 Active circulante  44394649 31606953 1.40
Total active  79854928 69270502 1.15
Capitaluri proprii  56223096 54579836 1.03
Datorii pe termen lung  6593079 7922272 0.83
Datorii curente  17038753 6768394 2.52
Total datorii si capitaluri proprii  79854928 69270502 1.15
       
Indicator  Valoare la 30.09.2021  Valoare la 30.09.2020    
Venituri din vanzari  67230768 50911219 1.32
Marja bruta din vanzari  22910872 17554759 1.31
Profit (pierdere) operational  6312607 2993757 2.11
Profit (pierdere) net al perioadei  5080760 2229867 2.28

Intrebari/Raspunsuri (I/R): cu CEO ALU (ALUMIL ROM INDUSTRY S.A.) Marius Ioniță

I:Raportand 30.09.2021/30.09.2020, se poate observa o creștere a datoriilor pe termen scurt datorată unor proiecte noi de investiții. În ce constau aceste proiecte de dezvoltare? Se poate sa imi spuneți care este prezenta produselor dvs la nivel european sau mondial? De asemenea, puteți sa imi confirmați dacă vindeti produse cu adaos comercial de 100-150%?

R: Datoriile pe termen scurt sunt in cea mai mare parte catre furnizori, si cresterea lor are doua directii:

  • sustinerea cresterii cifrei de afaceri inregistrata pe parcursul anului 2021
  • o strategie de aprovizionare adaptata noile conditii date de cresteri consecutive ale preturilor materiilor prime si sincopelor in lanturile de transport international.

Planurile de dezvoltare pentru urmatorii 3 ani sunt in principal orientate catre optimizarea centrului national de productie si distributie de la Filipestii de Padure precum si a retelei de distributie prin crearea a 3 Hub-uri regionale si deschiderea de Showroom-uri. Rapiditatea in livrare va fi esentiala in urmatorii ani, consolidand avantajul nostru competitiv dat de facilitatile de productie locale. De asemenea, vom lansa noi produse inovative create la nivel de grup. Mai multe detalii vom include in Raportul anual ce va fi publicat la inceputul anului 2022.

Alumil Rom Industry SA serveste in principal piata romaneasca, dar prin intermediul exporturilor de tamplarie realizate de clienti nostri produsul finit ajunge in toata Europa de vest. Nu putem insa oferi date concrete referitor la ponderea acestor exporturi. In cea ce priveste prezenta globala a grupul Alumil SA, puteti vedea prezenta internationala  aici: https://www.alumil.com/international/corporate/global-presence/our-locations

I: De asemenea, puteți sa imi confirmați dacă vindeti produse cu adaos comercial de 100-150%?

  • R:Categoric nu putem confirma o astfel de afirmatie. Piata sistemelor de aluminiu este una competitiva, astfel de adaosuri nefiind specifice acestei piete. De altfel se poate observa direct din situatiile financiare (raportand costul ca marja bruta atat in 2020 cat si in 2021 s-a mentinut la aproximativ 34% din total venituri. 

Discuție cu CEO ALU (ALUMIL ROM INDUSTRY S.A.), luna noiembrie 2021, concluzii:

  • creșterea prețurilor la aluminium de 4 ori a fost absorbită de cerere pe parcursul anului 2021, (Nu puneți botul la tot felul de nătângi care stiu dinainte implicațiile inflației in economie!!!)

  • in mare, adaosul comercial este de 52%. Din 5 milioane RON creștere a marjei brute din vânzări, cheltuielile indirecte au fost de 1,7 mil RON,

  • un raport de analiza gasit de mine pe un site de specialitate, arată o fair value de 2,43 ron/acțiune, dar CEO o considera mult mai mare.

  •  ALU (ALUMIL ROM INDUSTRY S.A.)  este un plătitor constant de dividende anual (5-10% yield), Acționarul majoritar își ia astfel partea lui de profit anual.

  • ALU (ALUMIL ROM INDUSTRY S.A.) este acționar minoritar (40%) în Alumil Egipt care se dorește a fi un HUB pentru piața Middle East, Dubai, etc. (The Middle East is a geopolitical term that commonly refers to the region spanning the LevantArabian  PeninsulaAnatolia (including modern Turkey and Cyprus), EgyptIran and Iraq ). 

  • În final, fiecare este responsabil pentru deciziile sale care trebuie să țină cont doar de apetitul lui la risc și de responsabilitate. Această postare nu îndeamnă la cumpărare/vânzare/menținere a acțiunilor ALU (ALUMIL ROM INDUSTRY S.A.), ci doar prezintă o analiza a situației patrimoniale a companiei listate. 



Investitor din 6 , Bucuresti

"Mitul speculatorului prezentare BVB la evenimentul Forumul Investitorilor Individuali din data de 18 martie 2017. Facebook: Mircea Teodor Linkedin : Mircea Secara - Materiale si prezentari la rubrica ~Investitor tip speculator~ experienta proprie Youtube : mircea 582 - cursuri online de analiza tehnica free prezentate de Clive Lambert MSTA, Prezentari video Anton Kreil Expader Strategy si Cartea Risk and Money Management de Arlt Wieland (recomand 100%)"

(9 urmăritori)


Ți-a plăcut? Fii social:
Facebook Twitter LinkedIn Whatsapp Email

970x90 - Banner STIRI

Postează un răspuns
551 vizualizări

- din 0

Nu poți posta sau să răspunzi: Trebuie să fii logat înainte de a posta.

XTB - Dreapta SUS

Termenul zilei
Clasa de valori mobiliare

Clasa de valori mobiliare Totalitatea valorilor mobiliare de acelasi tip (actiuni, obligatiuni, titluri de stat etc.), care au aceleasi clauze si caracteristici (valoare nominala, drept de vot, drept de plata a dividendelor si drepturi de preemtiune – pentru actiuni – si valoare nominala, pret, dobanda, durata/scadenta, conditii de rascumparare, plan de rambursare, drepturi de conversiune – pentru obligatiuni).

Vezi toți termenii



ROCA Industry - Dreapta JOS
Cursul BNR pentru data 28/03/2024
Moneda Curs
1 EUR 4.973 RON +0.04 %
1 USD 4.6085 RON +0.42 %
1 GBP 5.8167 RON +0.35 %
1 CHF 5.0914 RON +0.47 %
1 CAD 3.3896 RON +0.39 %
1 AUD 2.9924 RON -0.09 %
1 NOK 0.4255 RON -0.12 %


Statistici site
Total membri 1453
Activi azi 0
Membri online 0