United Parcel Service (simbol bursier: UPS) este o companie de curierat din Statele Unite, înființată în 1907 și prezentă în peste 200 de țări. Compania este cel mai mare curier din lume, transportând 6,1 milioane de articole zilnic. Principalii competitori ai companiei sunt DHL și FedEx. In ultimii 6 ani firma a inregistrat venituri in crestere, cu o rata de aproximativ 7.8% pe an. Totusi, profitul a ramas constant, in jurul valoriii de 4 miliarde de dolari pe an, lucru din care a rezultat o scadere a marjei nete pana la 1.59% in 2020. Am pus aceasta stagnare a profiturilor pe seama investitiilor facute de companie in automatizare si extindere catre alte continente (Europa, Asia).
Din punct de vedere tehnic, evolutia pretului actiunii reflecta evolutia fundamentelor companiei, cotatia crescand cu aproximativ 150% in ultimii doi ani (coeficientul beta este de 1.13, ceea ce inseamna ca activul suport este cu 13% mai volatil decat piata). Dupa cum se poate observa, pretul a inceput un trend puternic ascendent in mai 2020, atunci cand majoritatea populatiei globului era in izolare, iar comertul online s-a dezvoltat masiv, lucru care a avut o influenta pozitiva asupra industriei de curierat si livrari. Pe parcursul trendului, actiunile au ramas intr-un lateral timp de timp de cateva luni (chenarul portocaliu) si au avut un trend descendent pana au atins nivelul de suport al canalului, formand alte doua niveluri de suport importante la 178 de dolari/actiune, repectiv 199 de dolari/actiune. Din fericire, presiunea la cumparare a ramas constanta iar urcarea a continuat.
Indicatorul RSI (Relative Strength Index) ofera un semnal pozitiv datorita faptului ca linia mov se afla in urcare si este deasupra indicatorului Moving Average (linia galbena). In plus, valoarea actuala a indicatorului este de aproximativ 63, deci actiunile UPS nu sunt supra-cumparate si inca exista loc de crestere pentru ele.
Indicatorul DMI (Directional Movement) - linia DI- (linia galbena) se afla in scadere si este pe punctul de a se intersecta cu linia rosie (ADX), in timp ce linia DI+ (linia albastra) este intr-un trend ascendent. Din evolutia actuala a indicatorului putem concluziona faptul ca presiunea la cumparare este prezenta, iar pretul poate creste in continuare.
Personal, cred ca acesta este un moment oportun pentru cumpararea actiunilor United Parcel Services cu un take-profit recomandat la 230 de dolari/actiune (5.7% percent to target) si un stop-loss la 205 dolari/actiune. La trimestrul al treilea al anului 2021, compania a raportat venituri in crestere cu 9.2% fata de aceeasi perioada a anului precedent si un EPS de 2.65 dolari, cu 18.3% mai mare fata de trimestrul al treilea din 2020. Aceste raportari, alaturi de continuitatea cresterii industriei de livrari pot determina niste rezultate financiare peste asteptari, care vor influenta cotatia actiunii intr-un mod pozitiv.