Astăzi, voi încerca să explic de ce cartea lui Arlt Wieland este o modalitate de a-l “saluta” pe Warren Buffet din avion, ambasadorul investițiilor profitabile în 30 ani și să-i trimiti un cec de 10.000 dolari
În primul rând, orice activitate comercială (livrarea de bunuri și/sau servicii) înseamnă a fi competitiv pe piață. Competitivitatea rezultă din costurile de producție scăzute sau din serviciile cu costuri reduse. Acum este dificil să identificăm acele companii care pot face acest lucru, deoarece nimeni nu își dezvăluie secretele comerciale. Puteți face doar o estimare care are un anumit grad de predictibilitate.
În al doilea rând, trebuie să vă asigurați că investiția vizează un model previzibil și crește de la an la an. Dificil, nu? S-ar putea spune că amortizarea liniară a unei sume v-ar putea ajuta. Adică, 10 de lei împărțiți în 5 de ani sunt de ajutor. Adica, ai incasat 2 de lei in fiecare an si in 5 ani recuperezi investitia. În practică, orice societate cotată are o multitudine de riscuri pe care le poate acoperi sau nu prin profitul său.
Se pune întrebarea dacă ați putea face ceva astfel încât să nu ar trebui să așteptați 30 ani pentru a deveni prosper financiar?
Acum oamenii sunt speriați și nu inteleg ce înseamnă un speculant. Speculatorul trebuie să cunoască să citească graficele, imaginându-și ca fiind în centrul pieței și poate să intercepteze sentimentele și emoțiile operatorilor bursieri. Participantul activ al pieței trebuie, în mod necesar, să privească piața de capital cu o mentalitate diversă de cea a analistului pieței. Trebuie să își explice lui însuși și, apoi, celorlalți care este tendința în piața de capital și, apoi, trebuie să caute, ca o consecință a analizelor sale, să prevadă (anticipeze) creșterea viitoare a acțiunii sau măcar să indice care pot să fie scenariile probabile și care sunt, în schimb, mișcările prețurilor care indică posibilele schimbări ale pieței de capital în sensul creșterii/descreșterii prețurilor. Speculatorul (trader) se bucură să câștige sume de bani mari sau medii, deci analiza sa asupra pieței nu trebuie să fie, în mod necesar, orientată asupra tentativei de a previziona viitorul, dar, trebuie, mai degrabă, să elaboreze o analiză cât mai posibil lucidă și obiectivă asupra evoluției (desfășurării) pieței, în prezent, și să verifice, în mod continuu, dacă sunt indicii cu privire la modificarea scenariului amintit mai sus.