Piața Aero Premium - IHUNT TECHNOLOGY IMPORT-EXPORT S.A.

publicat in 03/01/2021 14:58

Companii discutate: HUNT

2 aprecieri nete


În acest material, am să încerc sa vorbesc despre o acțiune care pare destul de interesantă și aflată pe un trend ascendent. Numele ei este (HUNT (IHUNT TECHNOLOGY IMPORT-EXPORT S.A.)).  De la listarea ei tehnică în 9 iulie 2019, în care prețul a ajuns la un maxim 1,1 lei (în primele 30 de minute de la listare), prețul acțiunii a atins un minim de 0,51 lei în martie 2020 și un maxim recent de aproximativ de 3,7 în 29 decembrie 2020. In perioada 30.06-30.12.2020, statistic, s-au efectuat, în medie, 42 de tranzacții la un volum zilnic de aprox. 60500 acțiuni tranzacționate si la valori monetare în creștere. In această perioadă prețul a urcat de la 0,748 până la 3,73 lei, adică 498%.

Introducere:   

A fost infiintata in anul 2015 si este producator sub brand propriu si importator de telefoane mobile si echipamente electronice. Aflata in plina ascensiune pe piata locala, compania romaneasca iHunt Technology, tinde sa devina cel mai mare importator direct de telefoane mobile chinezesti bazat pe diversitate din Romania. În momentul actual, brandul iHunt este în top 3 branduri de telefoane mobile cu capital românesc având o pondere pe piaţa autohtonă tot mai mare ( 0.1% în 2015/ 0.4% în 2016/ 0.8% în 2017).  (HUNT (IHUNT TECHNOLOGY IMPORT-EXPORT S.A.)) detine relatii stranse de colaborare cu cei mai importanti furnizori si fabrici din China, cu vechimi considerabile in domeniu. Productia produselor sub brand propriu se desfasoara in mai multe fabrici, in functie de ofertele, capacitatile si serviciile acestora. Au selectat de-a lungul timpului parteneri eficienti, cu servicii complexe de control al calitatii si capacitati adecvate de productie, corect adaptate pentru a satisface nevoile clientilor Europeni.  Evolutia produselor iHunt face ca in anul 2018, telefoanele iHunt sa inglobeze componente de la producatori de top cum ar fi : SAMSUNG (camere / senzori foto, memorii RAM si ROM), SONY (camere / senzori foto, acumulatori), SHARP (display), LG (display), Corning Gorilla Glass (touch-screen), Dragontraill Glass (touch-screen), OmniVision (camere / senzori foto), Qualcomm (SoC), MediaTek (SoC), BAK (acumulatori), ATL (acumulatori), FocalTech (senzori amprente).  Compania listată este printre primii importatori de telefoane mobile accesibile din China, ca alternativa la brandurile consacrate si printre primele companii care a oferit solutii accesibile in segmentul telefoanelor rezistente la apa, socuri si praf – inclusiv pentru aplicatii profesionale/industriale , asumandu-si serios rolul de pionier, investind in promovarea produselor cu exclusivitate teritoriala si oferind servicii corecte, cumparatorului. Ca urmare a pozitiei de piata, a bunelor colaborari si a promovarii, iHunt a obtinut drepturi exclusive teritoriale pentru marcile Blackview, Allcall, AGM Mobile, UmiDigi, Oukitel, Koolnee, Doopro, astfel devenind singurul importator si distribuitor autorizat.

Ecosistemul HUNT (IHUNT TECHNOLOGY IMPORT-EXPORT S.A.) constă într-o diversitate de produse, respectiv telefoane mobile (clasice, smartphone, rezistente), baterii externe (powerbank), încarcatoare Wireless, roboti curatare podea si geamuri, cantare inteligente, periute dinti electronice, purificatoare de aer si apa, etc.

Situații financiare la trim III 2020:

Active circulante: (30.09.2020/30.09.2019) arată o creștere aproximativă de 95%, determinată de creșterea  stocurilor cu 89 % și a creanțelor cu 117%. 

Majorarea valorii stocurilor cu 4.081.918 mii lei, respectiv cu 70,95% față de începutul anului curent este consecința accelerării activității de aprovizionare cu mărfuri, respectiv a achizițiilor de produse pentru cererea în creștere. Raportată la 30.09.2019, creșterea valorii stocurilor cu 70,95% însoțește dinamica cifrei de afaceri care s-a majorat cu 89,41% în aceeași perioadă. De asemenea, politica privind stocurile reflectă așteptarea conducerii privind intensificarea activității în următoarea perioadă, în consonanță cu cercetarea de piață și specificul procesului de aprovizionare. Intensificarea activității de comercializare antrenează creșterea valorii creanțelor cu 45,47% lei comparativ cu începutul anului 2020, dar de 2,17 ori față de valoarea raportată la 30.09.2019. Raportată la valoarea totală a creanțelor, a doua cea mai importantă categorie după creanțele comerciale în raport cu clienții (78,2%), este cea a creanțelor față de buget, respectiv valoarea TVA de recuperat de 669,1 mii lei, care reprezintă, la 30.09.2020, 17,4% din creanțe și de 6 ori valoarea înregistrată la începutul exercițiului.

Datoriile rămân principala sursă de finanțare a activului, reprezentând 58,05% din pasivul total. Majorarea cu 23% a valorii acestora în raport cu începutul exercițiului se datorează atât creșterii datoriilor cu exigibilitate de până la 1 an (+10,2%) cât și a celor cu termen de plată mai mare de 1 an (+21,6%). Datoriile pe termen scurt, care, la 30.09.2020, reprezentau 89.2% din datoriile totale asigurând finanțarea activității în proporție de 51,77%, au crescut cu 16,7% față de începutul perioadei de raportare. Cele mai reprezentative elemente de structură sunt, în esență, creditele bancare pe termen scurt (37,15%) în valoare de 2.794 mii lei, datoriile către acționari și asociați (19,05%) în cuantum de 1.432,7 mii lei și datoriile comerciale (10,27%), totalizând 772,7 mii lei. Datoriile la furnizori s-au depreciat cu 21,08% la sept 2020, comparativ cu dec. 2019, în timp ce valoarea creditelor bancare cu scadență sub 1 an au crescut cu 525,1 mii lei, respectiv cu 29,6%, iar datoriile față de creditori diverși, cu 448 mii lei, respectiv cu 67% în aceeași perioadă pe măsura tragerilor efectuate de către firma pentru nevoile curenta de finanțare. Aceste evoluții justificate de necesitatea acoperirii nevoilor curente de finanțare antrenate de asigurarea necesarului de stocuri și a dezvoltării afacerii, în general.

Contul de profit și pierdere:

Venituri totale: sunt în creștere de 63,35%, determinate de creșterea componentei de venituri din exploatare cu 62,46%. Cheltuielile de exploatare sunt, de asemenea, în creștere de 35,29 % determinate de creșterea cheltuielilor privind mărfurile. Rezultatul din exploatare a marcat o creștere demnă de ambițiile managementului companiei listate (+1780,2%) care a făcut ca și rezultatul net (profit net) să fie de aproximativ 3,8 mil ron. 

Având în vedere specificul activității de desfacere care presupune comercializarea de produse importate din China, aportul cel mai semnificativ la fluctuația cifrei de afaceri a fost reprezentat de variația veniturilor obținute din vânzarea mărfurilor (+62,56%). În acest context, „producția vândută” se referă doar la serviciile de service în afara garanției prestate pentru clienții iHunt, justificându-se astfel ponderea scăzută în valoarea totală a vânzărilor. Dublarea altor venituri din exploatare a fost determinată, cu precădere, de cedarea de active. Diversificarea gamei de produse prin lansarea de noi telefoane și extinderea pieței de desfacere se repercutează asupra cheltuielilor de exploatare, în sensul majorării acestora. Oscilația valorică a cheltuielilor de exploatare (+35,29%) a fost semnificativ inferioară celei de creștere a veniturilor din exploatare (+62,46%), concretizând un rezultat din exploatare pozitiv în valoare de 4.842,3 mii lei, de aproape 19 ori mai mare față de aceeași perioadă a exercițiului anterior, și o marjă brută operațională de 18,17%, de peste 11 ori nivelul aferent perioadei de referință.

Cea mai reprezentativă categorie de cheltuieli aferentă activității operaționale sunt cheltuielile privind mărfurile (77,86%) care au crescut cu 48,93%, un ritm semnificativ mai lent decât cel al veniturilor din vânzarea mărfurilor (+62,56%) ceea ce reflectă o bună valorificare a stocurilor anterioare, respectiv, un management eficient al aprovizionării. Cheltuielile pentru promovare și publicitate, deși în scădere cu 515 mii lei, rămân următoarea cea mai importantă categorie de cheltuieli, fiind urmată de alte cheltuieli cu servicii prestate de terți. Dinamica altor cheltuieli din exploatare a fost determinată, în principal, de creșterea cheltuielilor aferente prestațiilor externe (+312,7 mii lei) și cheltuieli cu transportul (+329,5 mii lei) antrenate în principiu de intensificarea activității. Diminuarea cheltuielilor privind ajustările activelor imobilizate cu 43,88% este consecința restructurării deținerilor de mijloace fixe, prin cedare.

În ceea ce privește activitatea financiară, se remarcă venituri financiare cu 263,97% mai mari față de aceeași perioadă a anului precedent, provenite în proporție de 99% din diferențe de curs valutar. Cheltuielile financiare asociate dobânzilor și diferențelor de curs valutar, care formează în proporție de 24,82% și, respectiv, 74,18% cheltuielile financiare, depășesc nivelul veniturilor, determinând o pierdere aferentă activității financiare în valoare de 277.539 lei. Spre deosebire de aceeași perioadă a anului precedent, când costurile asociate schimbării strategiei de piață au avut repercursiuni negative asupra rezultatului perioadei generând pierdere financiară, la 30.09.2020, rezultatul net a depășit profitul pe întreg exercițiul financiar anterior, determinând o marja netă de 14,51%, de 5,73 ori peste nivelul marjei profitului net pe exercițiul 2019.

Ca și o concluzie oderită de CEO ul companiei, chiar și în contextul crizei actuale, nefavorabil economiei în ansamblul ei, managementul a transformat iHunt într-o companie „scut” rezistentă la șocurile externe și înalt performantă în situații de criză. Produsele iHunt sunt mai căutate în perioadele de incertitudine, când consumatorii își doresc investiții mai mici în gadget-uri sau își doresc dispozitive rezistente pe care le găsesc în portofoliul nostru, la care au acces atât în mediul online cât și în magazinele fizice. În ciuda pandemiei, iHunt încheie colaborări tot mai numeroase cu parteneri din mediul offline, ajungând în acest moment la peste 150 magazine fizice partenere iHunt

În final, să amintim că HUNT (IHUNT TECHNOLOGY IMPORT-EXPORT S.A.) dorește să efectueze o majorare de capital social prin emiterea unui număr de 4,7 milioane acțiuni noi care au o valoare nominala de 0,1. Această majorare va fi supusă dezbaterii in cadrul ședintelor Adunării generale extraordinare a acționarilor din data de 19.01.2020. Pot participa la această ședință doar acționarii înregistrați la data de referință de 7 ianuarie 2021.

Disclaimer: Dețin această acțiune si nu fac, nu doresc și nu fortez pe nimeni să acționeze in vreun fel. 

Mai multe detalii puteti gasi pe site-ul: https://www.bvb.ro/info/Raportari/HUNT/HUNT_20201211195901_Raport-curent-CA-pt-convocator-AGEOA-19-01-2020.pdf

https://www.ihunt.ro/despre; https://www.bvb.ro/info/Raportari/HUNT/HUNT_20201112115722_Raport-Q3-2020-iHUNT.pdf



Investitor din 6 , Bucuresti

"Mitul speculatorului prezentare BVB la evenimentul Forumul Investitorilor Individuali din data de 18 martie 2017. Facebook: Mircea Teodor Linkedin : Mircea Secara - Materiale si prezentari la rubrica ~Investitor tip speculator~ experienta proprie Youtube : mircea 582 - cursuri online de analiza tehnica free prezentate de Clive Lambert MSTA, Prezentari video Anton Kreil Expader Strategy si Cartea Risk and Money Management de Arlt Wieland (recomand 100%)"

(9 urmăritori)


Ți-a plăcut? Fii social:
Facebook Twitter LinkedIn Whatsapp Email

970x90 - Banner STIRI

Postează un răspuns
914 vizualizări

- din 0

Nu poți posta sau să răspunzi: Trebuie să fii logat înainte de a posta.

Investeste Virtual, Castiga Real

Termenul zilei
Cont de marja

Cont de marja – Contul in care se evidentiaza fondurile banesti si/sau instrumentele financiare constituite in vederea garantarii pozitiilor deschise, precum si drepturile dobandite si obligatiile asumate.

Vezi toți termenii



Holisun
Cursul BNR pentru data 24/04/2024
Moneda Curs
1 EUR 4.9761 RON 0.00 %
1 USD 4.6567 RON -0.28 %
1 GBP 5.7878 RON +0.31 %
1 CHF 5.0938 RON -0.51 %
1 CAD 3.4036 RON -0.05 %
1 AUD 3.0265 RON +0.57 %
1 NOK 0.4252 RON +0.26 %


Statistici site
Total membri 1458
Activi azi 1
Membri online 0